Tuesday, August 3, 2010

arghhh....aku tertekan.....

aku  kalau keje kat cni paling x ske org datang tanpa buat temujanji ngan sekian2 orang yg depa nk jumpa... kat atas ni semua orang pangkat yg power2... depa ni datang tau nk nyerbu jer..da tentu  aku org pertama yg depa kena jumpa... sbb aku yg kena tapis depa dulu... pada yg da  wat temujanji ni ok lar benda berjalan lancar tpi pda yg x wat temujanji ni yg payah...aku da maklumkan supaya mereka kena buat temujanji dahulu sbb x boleh terus jumpa tapi jenis degil x mau bergerak ni yang payah.. aku paham ler depa dari jauh tpi kena ingat sekian orang depa nk jumpa sgt2 buzy orangnye...sedangkan doktor pun kiter kena wt temujanji apatah depa ni...... ari ni aku dpt satu kes...aduh ..nk ngalir ayo mate  aku di buatnye... level ni di datangi dua org nk jumpa COO aku...bile di tanya x de temujanji ....tapi die ade ckp da maklumkan melalui telefon ngan staff bahagian COO ... aku tanye le namenye sape...dek kerana aku baru aku x brapa ingat nama staff kat situ...jadi aku maklum la sekian2 pda staff COO yg berada kt opis tu...staff tu pun kate x der pun org telefon...aduh pening aku...nk cayekan saper ni..yg pasti aku yg kena la ni...staff tu terus bertanyakan kpd COO sbb setiausaha dia x der kat tempat duduk..skali aku dipanggil masuk laaaaaa.... kecut perut aku di buatnye...tertekan gler...COO aku tanyakan problem tersebut.....nk tak nk terpaksa lar aku cakap .... yg pasti COO x dpt jumpa dier nk prepair meeting sebentar lagi.... dan die menasihati aku supaya tanya masalah dan cuba salurkan kepada staff bawahan die untuk  selesaikan masalah tersebut...aku pun kuar dn tanya ler kat dua org tu...tapi depa x mau cakap ape masalah dan degil nk jumpa jugak...adoi   degilnye...last skali aku pun da blank.... aku minta tolong abg ghani...abg ghani  panggil salah satu staff COO settlekan... last skali mengalah gak... sbb kebetulan ada org yg sesuai kebetulan lalu dibahagian level aku tu yg sesuai sbnrnye ngan masalah depa kot...tapi org tu  bukan calang2 orang nye...bos di salah satu jabatan kami...apalagi kena sound tepek ler ngan bos tu...knape nk panjat terus dan nape x wat temujanji....pot pet pot pet aku dengar kena sound....  tapi ati aku ni masih x tenang ngenangkan sampai tahap COO aku jumpe tdi tapi alhamdullillah x lame tu COO aku lalu depan aku ..apalagi aku terus bangun n minta maaf ... seb baik x de pe ...die cakap xper2 ... its ok... and bla bla...tapi x de lar marah cuma biasa laa cara ckp depa rentak kn berbeza ngn kiter...semacam je auranye kan .. tu yg wt kecut perut tu........ apa2 hal pun alhamdullilah.... lega aku... benda ni akan menjadi pengajaran tuk aku tuk mase yg akan datang...cume sentiasa berdoa jgn le org 2 macam ni terlepas lagi kat cni.... letih aku nk me nyettlekannye...huhuhuhu..... sabor je leee...

8 comments:

anie said...

aku pun dpt tukar tpt keje br..tensen giler..xbest lgsg..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

NASEB LER KITER ANI OI...MARI LAH KITER TENSION BERSAMA SAMA.....ADOYAI....

ardzmarn said...

lu kena tegas beb.. lu kena start training lu punya kening.. kasi sehabis kenyut..

lu kasi tapis itu orang yang nak datang jumpa lu punya boss tanpa belas kasihan.. jangan kasi muka..

dapat lagi jenis degil camtu nanti lu tenung tajam pas tu kasi kenyut lu punya kening.. kasi nampak garang..

ingat tu kasi kenyut lebih sikit..
kenyut..



.

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

cm hampeh nasihat nyer.... tapi gua akan guna jugak suatu ari nnt ...sbb gua sudah tarak tahan lagi ...... kenyut yerk?

azziemma said...

tak yah kenyut..meh belajar ngan gua...mulut kasi kecik,anak mata kasi letak hujung mata...dan itu mata kasi kecik sikit...confirm wa cakap lu....susah2 ko tejun je dari level 9 tu....boleh masuk buletin utama....nanti gua datang sambil nangis2 jgk lu....hahaha

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

kan best kalau korang de kat cni kan...klu dulu2 jdi cm gini de kawan tolong back up kat belakang kan sepakat kita taro depakan......skrang ni da takde da... sob sob...sedey la plak ase nye.....smua sorang 2 je..

Anonymous said...

mcm x biasae lak ana ni...dulu masa kt lorong kn dh biase ngan org2 yg hampeh cam tu...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

mmg lar tapi kt cni x tau depa tu dari mner pas2 nk wt perangai kang de org beso2 kt cni kang terkejut plak..x per yg pastinye i bru kt cni tunggu le skit mase lagi... nnt tau ler i pehalaunye t.... sabar itu bob jangka sebenornye....hahahha...