Friday, August 13, 2010

jatuh di timpa tangga betul aku ari ni....

perjalan aku sahur sampaikan nk bersiap pergi keje smua berjalan lancar...ari ni pula jumaat lepas keja plan nk balik ipoh smua persiapan da di buat malam tadi lagi......tapi  di sini la bermula la perjalanan ku tidak selancar yg aku plan kan... seperti biasa aku panaskan enjin kereta sebelum bergerak...bile kire da ok aku pun mulakan perjalanan...sehingga la simpang aku nk kuar dari blok umah aku aku dapati brek kete x makan...huhuhu...ngan paniknye aku terus angkat handbrek..naseb baik x jadik aper2..pe lagi patah balik umah la...nasib baik suami ku keje petang ... bile die cek rpernye minyak brek bocor...huk alooo...kronik rupernyer..alaa..cmner ni nak p keje ni...jam pun da tunjuk kul 7.20 pagi ..kire da lewat ni hati duk berkata kata..suami pun try contact kawan die kalau de kete lebih... tengok x angkat hpon.. die pun swuh la aku e.l je ari tu... dalam tu jugak kawan yg die call tdi kuar dari rumah,kawan tu jiran selang brapa umah je..kje dia lebih kurang jual kete terpakai.....   pelagi die swuh aku nek satu kete ni .... walaupun ase lega skit tapi susah ati sbb x paham kete yg die bagi pakai tu cmner peel nye plak.... info yg aku tau cuma pintu x leh bukak ikut depan kena bukak pintu blakang dlu..minyak kena isi sbb dah merah .itu aje la kononnye yg di beritahu oleh suami aku kt aku... lagi satu die pesan enjin pick up kuat skit..jdi jaga2 la...  aku pun bawak le kete ni... jenuh nk men balance biasa la kete x penah bawak....tetiba di satu selekoh aku coner le..dan tetiba pintu kete tu terbuka apalagi aku berenti lar emergency tepi jalan..aku tarik pintu nak tutup la semula x boleh di macam  selak kete tu sangkut... ape lagi aku try banyak kali n last skali aku tarik kuat2 n buat main lock baru boleh... minyak kete skit pulak tu badan duk lenjun ngan peluh gabra nye pasal terpaksa la bukak tingkap ..alahai leh bukak 4 inci je besonye... sampai kt tol aku terpaksa masuk lane tiket sbb nk isi minyak selepas tol jalan duta...nak bukak tingkap x leh besar konon nk bukak pintu la..adoi pintu x leh bukak la pulak walaupun aku try banyak kali...nak nangis asenye...budak tol tu bengang jer kt aku dah le depa terkuarkan tiket,pastu aku unjuk kad TNG kuar jari jer....dah aku x kire da...bile aku masuk shell aku try nk bukak pintu x leh jugak ,.... akhir sekali aku kuar belah pintu sebelah sana..da kuar lupe pulak nk  tarik pin pintu tuk minyak kete pulak..dalam ati ni nak kuar masuk berapa kali tertonggeng tonggeng ni... wat selambe aku panggil mat bangla yg tengah susun tisu ..aku pun citer la..aku swuh die tolong isikan manakala aku pun merangkak lar semula masuk dlm kete duduk blik dlm kete...dah selesai aku teruskan perjalanan...sesampai je area damansara jem laa pulak ...uii banyaknye kete...rpernye ade axcident kat seafield..motivasi tahap tinggi kat diri ni waktu tu...sabar2 dok mujuk ati ni... aku pun dok bawak le kete tu..tapi .tetiba kete mati sbb salah masuk gear 5..lembut sgt...kelam kabut le nk bagi idup blik..bile da idup x leh nak jalan le plak sbb tombol gear tercabut...ADOIIIII....nasib baik tombol nye je yg tercabut batang nye  x tercabut..korang bayangkan lar.......kete dok nunggu kt belakang ni...peluh da macam air paip...batang pun batang la janji le jalan... sampaikat tol subang cm tdi aku unjuk kad ngan jari jer...nk wt cmner...kalau ler depa tau masalah aku boleh paham kot...selepas tol ,bile aku nak corner ke plaza tol subang tiba2 pintu tu bukak sendiri lagi sekali...terkejut aku lagi sekali di buatnye... eeee...ikut kan ati nk aje aku berenti tepi jalan n nangis kuat2 sorang diri.... tapi jenuh aku memujuk ati ni sementara nk sampai koje...akhir skali sampai jugak aku kt persada tu .... 8.20 pagi aduhhh...8.30 aku masuk kje akhirnye....kini aku pusing kepala lagi ngenangkan nk balik kul 4.30 ptg sat lagi cmner lar agaknyer..bayangkan la bermacam macam yg aku tempuh sementara nk sampai koje..  aku harap benda ni first n last jer jadi cm ni... terbayang bayang gak tadi dlm perjalanan kalau ler jadi aper2.. dugaan...dugaan.....  apa2 hal pun aku bersyukur kerana selamat sampai ke tempat kje......macam2....bukan lagi di timpa tanggan aku ase ngan banggunan2 skali.....huhuhuhuhu...

5 comments:

ardzmarn said...

kesian gua baca cerita nie sebenornyer ... tapi gua nak tergelak jugak.. hahahha ... sori sori..

ape ke uzur beno kete tu.. sampai semua lekang.. kalau rambutan lekang tak per ar jugak...

sabo jer la ana.. balik kang suruh jie amik.. toksah dok gatai bawak sendiri keta tu.. rasa macam membunuh diri jer..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

tau x pe ...hahahahahha... entah la abg man ana karang baru nk tpon abg g nk citer smuenye..tgk la t...doakan orang slamat yek... huhuhu...

Anonymous said...

SABOOOOOOOOOOO...BABANYAK YE ANA...
TU JE..LA YG KINA BOLEH CKP DARI SINI.

MOGA SEMUANYE OK NK BALIK KARANG

INI BETUL2 DUGAAN BULAN PUASE..

INGT BABY KT DLM TU..DIE SEMYUM JE

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

thank kak ina.....harap2 gitu laaa... mmg penuh dugaan betoi hari ni...huhuhuhu...

azziemma said...
This comment has been removed by a blog administrator.