Thursday, September 29, 2011

huhuhu... semput la plak....

akibatnye bila aku badan panas n batuk kahak semput pun datang bertandang..kalau aku di luar kawasan aircond boleh tahan lagi ..ni biler duk dlm aircond bertambah teruk laa jadi kat aku...tekak perit gatal n kering sampai batuk x henti2..bila batuk da x henti henti semput pun sibuk nak join sebab penat  bila da penat nafas pun jadi x teratur  join datang la penyakit extra aku yang di kenali hyperventilation...    itu la yang selalu terjadi kan aku kalau bende2 ni x dikawal dari awal lag...
 okey la aku mula dulu ngan citer aku ginihari isnin malam kami tiga beranak pi klinik...dira , airil n aku x sihat...  airil batuk n skit tekak...dira selsema batuk n demam..manakala aku batuk kahak jee...tapi teruk smpi penat..  doktor tu nak bagi mc kat aku,aku tolak sbb kenang kan siang tadi aku ok je...takut tiba2 kawan hairan nape mc...
 esoknye aku pergi keje mcm biasa sembang elok ...dalam kul 9 tu aku da se skit..tapi x sempat nak sampai waktu rehat aku batuk teruk sampai muntah2 n terus cungap2 mcm ikan x cukup air...huhuhu...ape lagi biler da jadi macam tu aku pun da ase kebas jari2 da macam nak kejang....  dan2 jadi panic nampak bling2 jee...  redah masuk tandas dlm hoyong hayang tuu n terus wt rawatan emergency sprt biasa laa nafas kot plastik...   susah betul jadi macam ni... sbb kawan2 yg x kenal  aku boleh sama panic disbbkan aku... 
x lamer tu depa swuh pi klinik ...  waktu tu kejang da kurang boleh ler p jln ke kereta...  masuk klinik dok bagi rawatan sedut gas...  dalam 5 minit aku sedut gas tu tiba2 aku da ase kejang datang balik...  emm..pe lagi meghekot2 le jari2 aku...  tgn n kaki sejuk bedi..pas tu muka pucat....  dok bagi  rawatan terus kat aku ...sian staff2 die kena marah ngn dok waktu tu sbb terhegeh hegeh kot...sory le nak wt cmne aku da sakit waktu tu...  aper lagi doktor p minta beg kertas bungkus goreng pisang kat penjual goreng pisang kat luar untuk wt rawatan bernafas dlm beg tu kt aku...kira ok lee...dulu penah aku pi klinik  manjit kat ipoh dibantainye bungkus satu kepala aku ngan beg plastik pasaraya mane ntah (bilion kot) pastu siap ikat kat tengkuk lak tu... malu tul...  tapi nak wt cmner  aku da x leh bergerak... hahahaha...
tangan aku depa gerak2kan...  alhamdulillah dalm 30mnt aku beransur pulih.... emm kalau nak tau lebih lanjut korang search laa kat google hyperventilation sindrom... terus dapat mc dua ari...tu la  pasai, dok nak bagi mc belagak x mau...kan da menyusahkan org lain...terima kasih kat wanie sbb banyak membantu kak na dlm kejadian on that day...   jasa mu akan ku kenang.... he he he.....



 haa...ni rupa aku ketika aku dapat rawatan gas dalam x larat2 tu leh lagi peace..  tapi x lamer tu aku kena  hyperventilation tu....  ngalir air mate tahan tau...

dan pic lagi......

4 comments:

Jue said...

kesian kak ana..susah gak kalau saki mcm niekan...

anie said...

HAH TU LAR DOC BAGI MC XNAK MC..AKU DOC XBAGI MC HEGEH2 MINTAK TAU..KALAU BAGI LAGI LAR SENYUM LEBAR AMIK MC TAU...HAHAHAHAHA

ardzmarn said...

sabo je la si ana nie..

next time kalau doktor suruh rehat.. rehat je.. jangan nak memandai tau..

ingat.. an apple a day make a doctor go away.. cewahhh..

p/s: jadah mana sangkut paut pepatah nie entah le.. gua rasa macam sedap je sebab ada perkataan doktor tu.. keh3..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

jue : thank you... emm..susah gak kdg2 tu sbb die nie jenis attack attack.. dlm elok- elok tiba2 je kena attack... kadang2 kena..kdg2 x pulak...


anie : hang memang.... boleh dikatakan kaki laaaa..... hahahahaha...


abg man : hehehehehe..... itu laa abg man... nak wt cmner...da ade org poyo cm ana ni... x pe2 next time i ikut nasihat u ..ok... tapi x lalu le nak makan buah ari2... huhuhuhu...