Tuesday, September 27, 2011

soklan yang airil tanya aku.....


selalu tak kalau kita makan kerang kadang kadang kita terjumpa seakan anak ketam dalam kerang tu kan.. bende ni lebih dikenali cika.. sebenarnye aku x pasti ape tugas die kat dlm kerang tu ..untuk menumpang ke..atau membersih kerang ke ataupun makanan kerang yg aku pasti bila kita termakan die perut sakit x ingat.... 
disebabkan bahayanye bile termakan cika ni aku selalu mengingatkan airil supaya berhati hati dgn cika ni jgn sampai tertelan.... tapi airil ni jenis banyak bertanya..kadang2 aku malas nak menjawab soklan2 yang die tanya sampai aku main pakai jawab je kepada soklan yang die tanya... tapi kali aku terkena batang hidung sendiri.. esok cepat2 pi search google nak tau jawapan... hahahahaha
mula2 die tanya kenapa sakit perut kalau makan , kenapa die duduk dlm kerang laa tapi yang wt aku terkena bila die tanya aku gini........>>; mama.. mama ....kerang tu makan ketam ker...aku pun jawab..a'ha...   dia tanye lagi  ..macamner dia makan ketam tu... aku jawap di makan je le...kan die ade kat dalam kerang tu.. yang aku ni main pakai jawap jeee x pikir ape2 langsung...  skali die  ckp lagi...ish!macamaner  die nak makan...abang x boleh nak pkirlah mama....aku ni dgn malas nak jawap...alaaa...die makan je leee...sudah laaaa....letih mama nak jawap.....   sekali die x puas ati jugak masih berdegil nak tau jawapan...lalu dengan selambe nye dia cakap...ye le mama abg bukan apa,abg hairan macamner die makan , die mane ade kerongkong..... ambik ko ana, padan muka aku,hah!  terkebil  kebil nak menjawap ... adik ipar aku kebetulan terdengar perbualan kami lalu die usik aku nasib baik die x cakap gigi...hahahahaha... airil airil...


*.. da tau kerang ni makan plankton x makan cika ... hehehe...

3 comments:

anie said...

hahahaha...airil..airil..

kalau dia tanya apa tue plankton..yang dalam karton spongebob tue la...

Jue said...

hahaha...pening kalau anak banyak tanya..jue... farisyah sorang pun tak lalu nak jawab..kadang2 benda tak masuk akal oun dia tanya...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

anie: aku x bagi tau die lagi...malas nak mula cakap.. karang lain pulak ..sepatutnye kita kena explain habiskan tapi masalahnye x larat laa ngan airil nii... hang tau tau leeee....huhuhuhu......

jue: mmg jue... betul kdg2 tu x masuk akal langsung.. dulu sebelum ni airil penah tanya pasal kenapa allah jadikan syaitan... kak na terkejut gak tapi kak na jawap laa ringan2 ..kate kat die allah nak uji kita.. skali die kata kan lebih baik kalau allah x cipta syaitan...smue orang jadi baik,,abg pun jadi baik..aku jawab lagi.. ye laa tuhan uji supaya kita jadi baik x mau ikut cakap syaitan... di balas balik..ye la mama kan allah x suke orang jahat , x yah laa pening2 nak pikir nak marah sape sape dan x yah la cipta syaitan nnt semua orang baik je x de gado2 macam abg dengan nurin asyik gado2... x de sape pun ikut ckp syaitan... (dlm ati kak na pkir tentu die ingat kerana syaitan hasut die jahat,kalau x die baik la konon..huhuhu)last skali kak na cakap balik ipoh tanya opah...mama letih nak jawap.... haa..letih nak menjawab ...da jawab di soalnye lagi....