Friday, March 25, 2011

habit..

 minyak besar kecik semua ade...

 gula 2 kg belum masuk lagi balang yang penuh tu...

 beras 15 kg ..ni baru bukak kalau tidak ade lagi...

 sabun pencuci pinggan berbotol botol...

 sabun baju 5 kg sampai 4 kampit ...daia skali...

 tisu kecik...ni pun da nak habis...

  
   sabun mandi sahaja itu pun da pakai suku...    
                                                                          
 ni yang x bleh bla...garam 5 bungkus...satu bungkus aku pakai lama tau....
tisu lagi....n lilin...


inilah aku nak citer sikit pe'el hubby aku ni....  die ni kalau beli barang keperluan asas memang jadi lagu ni....   sebelum ni x de ler aku nak citer sangat sbb kadang2 tu da ase biasa tapi  semalam aku mintak beli garam sebab da habis aku x boleh bla gaya dia beli garam macam tu... aku x tau tuk stok brapa lama nak pakai sampai cm tu skali dia beli.....agak2 la...sabo je le... tapi korang bukan tu aje, kat cini aku tunjukan skit kat korang beberapa pic yang aku snap tuk berkongsi bersama....hahahaha... tapi  lama2 aku pkir biar la... elok dari ada daripada x de kan... tapi kadang2 aku bunyi gak sbb bukan pe masalahnya  ruang dapur terhad n kecik payah nak letak barang....entah lar kalau dipikir2 lawak jugak kan?...huhuhuhu.......

6 comments:

anie said...

dasyat giler...
memang la a.gie nie suka beli barang byk2 kan..tapi ada yang bagusnye..
yg xbagusnye garam byk2 tu nak mandi air garam kot...hahahaha

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

hahahaha.... tu la pasai....x ble bla kan....

Anonymous said...

ingatkan nak bukak kedai,xpun simpan tuk tsunami ke.

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

takkk... salah tu ..kalau nak simpan tuk tsunami nnt x guna gak kena hanyut...ni simpanan tuk musim sejuk kan datang ni...huhuhu...

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

punyelah banyak barang stok...jue ras org nama pozi ni memang style mcm gitu kot..sebab poji jue pun sama stok utk 2/3 bulan....tapi taklah sebanyak kak ana...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

ye ke..apalah agak maksud nama depa ni nak serch dlm ternet lee...sesuai depa dua tu kan...hahahahaha....