Friday, May 6, 2011

sekali gus...




haaaaaaaaaaa.......ini lah die ubat yang aku dapat kelmarin kat klinik...tapi bukan aku sorang..semua skali tolak abah depa je...citernye semalam aku mc satu ari...x lalu da.. runsing sbb demam selsema ni...airil pun dapat mc..nurin x sekolah... semalam satu umah da macam wad sakit beratur time makan ubat, muka pulak poyo je memasing...dira seb baik senang masuk je dalam botol susu..dia telan je..x de uwek2 pun...huhuhu...
    doc cek punya la besar tonsil airil kat tekak...nurin plak jap demam jap kebah..petang nak kemalam tu suhu badan depa mula la tinggi...tapi pagi ni ok skit aku pagi2 lagi bangun masak nasik goreng wat airil , nurin  makan sebab nak bagi makan ubat sblm ke sekolah... dira pun pepagi lagi aku da bagi susu campur ubat...senang kat umah pengasuh depa sekali je die nak bagi nnt..  tapi nurin nampak x lalu makannye...da lar badan kecik...tapi semalam aku nak tergelak skit pasai nurin ni...aku swuh die dodoikan dira sbb aku nak masak skit kat dapur..seb baik mau dengar dlm x larat tu...tetiba sound tv slow...past 2 die datang dapur n bisik kat aku>> mama dira da tido..adik(masih bahasakan diri tu adik..huhuhu) da bagi tido...aku cakap hah..pandai nurin..hah..jangan bising2..tapi citer yg aku nak citer ni ialah baru semalam aku perasan ..nurin ni kalau setiap kali die bagi tido dira,pas2 mesti die pelahankan tv ,penah gak aku tengok die cari remort tv n pelahankan depan mata aku tapi aku ni x terpikir aper2 pun...tapi semalam baru nak terperasan...tau plak hang ye..kalau mama bagi tido kome buat bising ,tv kuat2 pun x pe,tapi kalau sendiri kena buat siap pelankan tv tu...cakap ngan aku pun bisik2 ..x bleh blar..hahahaha....tau pun ase penat ye..tapi.x lama tu hampir sejam tido, dira bangun ...aku buat susu...elok la diam kejap..pas2 marah sbb x sape layan die skali aku swuh le nurin main ngan dira ...alih2 siap die sound...tu la mama adik tadi da bagi tido dah..nape buat bising....aku pun balas balik dira bangun nak susu lar....  baru die ckp....ooooooooo...... punya la marah kalah aku...   sabor je leee...

10 comments:

azziemma said...

ana: hang kalau ada duit lebih sikit,apa kata ko bukak farmasi...masyuk ooo...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

boleh..da ade gaya2 da ni....tapi satu ubat je ana x de kalau kak eima jadi pelanggan ana kalau ana bukak farmasi t...nak tau ubat pe,ubat frust bercinta laaaaaa ..ekekeke...

MummyEcha said...

pergh....dah leh buka kaunter farmasi nie......pandai si nurin bagi tido dira.budak2 nie kalu dia sound kita bkn main lagi yer...kekadang tu nak tergelak pun ader..cra ckp tu memang x bleh blah sesangat.

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

m/echa:tu laa..mmg kalau depa ni dapat bersuara...kekadang tu tergelak di buatnye....kadang2 mulut cam org tua...tu baru ambik alih skit keje kite da pandai berleter cm2 x tau ler kan datang cmner plak...huhuhuhu

azziemma said...

jangan lupa ubat utk berak sekali yer...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

ader2..jangan risau... yang faber tu yee? awak da order awal2 da kat kilang tu....hehehehe..

ardzmarn said...

mak borek anak rintik kot.. hahaha

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

kemana tumpah kuah kalau tidak ke nasikk.....kan..kan..kan..tapi hampeh tu tetap hampeh...huhuhu

anie said...

ariQ n zahra pun xsihat jugak..aduh letih tul klu diorg xsihat..xcukup tido dibuatnye..ari jumaat pun aku cuti sbb zahra xsihat

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

mmg lar ani...aku pun duk jeram air kat badan depa baru kurang skit...tapi mmg letih...maner idaknye aku pun demam skali..huhuhu