Friday, October 8, 2010

susah ati pulak asenye....

 pada rabu lepas aku p la wat rawatan dan pendaftaran kehamilan aku di pusat puswari kat kota damansara...  sebenarnye ini lah kali pertama aku nak cuba bersalin di hospital swasta....  sebab sebelum ni airil n nurin aku bersalin kat hospital kerajaan....
      tapi ade problem skit sbb bila doktor scan baby aku nyongsang la plak.... siap doktor beri nasihat jika terpecah air ketumban terus pergi hospital kerajaan... sbb bayi pra matang  kalau die lahir waktu tu... doc kate sbb bila kaki dibawah waktu ni...mudah terpecah air ketumban... gabra aku mendengornye...  scan pun x nampak jantina sbb  die duduk dalam keadaan bersujud jdik ternyorok lar jugak kelaminnye... baby ni pun berat 2.1 je...tapi perut besar ...aku berpikir tu sbb di nyongsang kut sbb ruang banyak jadik sonok le die berenang2 ikut suka ati kot...huhuhuhu... alahai ati ni teringin nak beranak kt swasta tapi bile da ade problem cam ni mula ase risau kang kalau da cukup bulan masih nyongsang mesti mahal bayarannye t kat swasta.... aii... entah laa... tapi doc kata mase banyak lagi insyallah die pusing nnt.. doc bagi ubat kat aku..power giler ubatnye...bila makan ubat tu..dada rase macam kita tengah lari pecut dan badan mengeletar .... nak pulih makan masa 6 jam baru ilang skit2... tulisan  jdik x cantik waktu nulis ...cakap suara bergetar getar....  nurse tu ade cakap kalau x tahan ngan ubat tu die swuh makan separuh pagi n separuh malam...tapi aku makan sbjik pagi n sbjik malam jugak ... 20 okt kena cek lagi skali... jadi aku harap baby ni ok.... doakan ye kawan2 tuk aku.... amin...

4 comments:

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

ala kesian akak..jue dokan akak na baby ok...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

tq jue.... akak hargai ...

azziemma said...

jgn tensen,nanti darah naik lagi parah...just relax n be happy...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

emm...tu la .... kalau jdik ape karang lagi payahkan ... bertenang ana..... tq keima di atas peringatan itu....