Thursday, April 28, 2011

alahai nurin karmelia oooiiiiii...........................pening la mama cam ni...

aku n budak dua orang tu..gini le ari2...

ade cite yang aku nak sharing kat korang semua termasuk tuk tatapan nurin bila da besar nnt......benda ni berlaku semalam ... x tau nak mula macam mane...gini je lerr...semalam sampai aje rumah aku terus ambik depa dalam hujan2 tu sbb takut lewat... sampai je kat umah pengasuh ni,airil terus panggil aku dan bagitau dalam beg die ade taik!aku pun terkejut la..aku cakap taik ape? betul ke taik kot benda lain...tak betoi mama busuk betoi2 mama,bau macam taik dlm beg sekolah abang nih..abg da tengok bulat bulat..ketoi-ketoi macam taik!aku pun balas lagi..ye ke?abg ade bukak beg sekolah ke tikus masuk beg kot berak dalam tu... takkan laa kot...aku masih x berapa nak percaya lagi.....pengasuh die cakap ..emmm... ana tengok la nnt kat umah...aku pun x kata banyak terus balik...pas selesai semuanya aku pun swuh airil kuarkan buku sekolah die...skali aku nampak tergolek-golek seketul sebijik macam taik kuar dari beg sekolah airil...aku ambik kertas terpaksa jadi bodoh nak hidu bau ape nak dapat kepastian...skali...emmm...betoi ler taik.....ini bukan taik tikus ni ...ni bau taik orang....pe lagi...aku pun terus tanya airil..airil x kan hang berak dalam beg kot da besar macam ni...airil kate eee...maner ade mama...aku tanya lagi ..hang ade gadoh ngan kawan2 ke takut depa marah? beria ria airil menafikannye... tetiba aku teringat kat seseorang iaitu cik nurin kite... tuk mengorek rahsia aku tanya betul2 control marah sbb takut die x berani citekan citer sebenar...aku tanya cm ni ..nurin tadikan , kat umah cik adik berak ye..pastu adik letak dalam beg abang ye....< sebijik gaya aku tanya macam intonasi ajak jalan2...die terus tunduk tanpa sebarang kata2...dalam ati aku ni...sah la die yang punya keje le ni...aku tanya lagi kenapa adik x berak kat jamban..die jawap takut..aku tanya lagi..da takut nape x panggil abang swuh teman...die jawap   adik da panggil abg tapi abg x mau bangun tido...pastu aku cakap lagi pandai lak hang buang dalam beg sekolah abg , nape x buang kat beg sekolah sendiri...die tunduk je membisu...oo..tau plak adik bende tu kotor.....nurin takut sambil muka cam nak nangis..kesian pun ade tapi same naik marah pun ade...sblm aku bla2 lebih panjang bukan pe kalau aku pot pet 2 panjang tentu darah aku cepat naik..jadi aku terus tpon suami aku ..seb bek suami sukerela nak tolong basuh...lega asenye kalau tidak entah ler tadi tu pun aku da uwek2..huhuhu...nurin ni sebenarnye die mmg ade masalah skit ngan pengasuh tu...depa ni dari kecik maner biasa duk umah org lain...kalau umah ipoh karang mama keje opah ade opah x de atuk ade ...atuk x de nyang ade jadi bila anta kat cni kejutan la  plak..penah die suarakan kenapa nak duduk umah orang lepas balik sekolah?kan ade umah sendiri !kate nurin yang masih x faham situasi...nurin ni die jenis manje skit n ingat orangnye....tu yg payah sblm ni dalam awal minggu pertama kami antar kat pengasuh tu  die kena marah..kalau aku marah tahap gaban sekali pun xpe...cuma x biasa org luar ...tu yang die ingat sgt tu...pengasuh ni jenis bukan mesra budak...n garang skit...nurin ni jenis kena guna saiko budaknye...entah ler...lepas yang die kena marah tu hari jumaat...sabtu ahad kan cuti...malam tu die da cbuk ckp x mau pegi umah pengasuh..aku marah lee ..sape nak jaga nnt... die berdegil x mau pegi gak...nangis macam orang kena pukul..sampai ngigor2 tgh malam le...jaga je sambung lik nangis punyala x mau pegi...penah gak die selambe je balik umah terus x nak dok kat umah pengasuh tu...setiap pagi wat hal...dulu suami org tu tlg antar p tadika kebetulan sama ngan anak depa gak tadika kat situ tapi 2 3 kali je bertahan akhirnya aku la yang kena berkorban antar die setiap pagi ke tadika  sampai tempat keje pun ngam2 je dibuatnye...x leh paksa da sbb yang main peranan aku je pengasuhnye x, jadi macam mane terpaksa la aku layan ....baru2 die de minta aku cakap kat pengasuh yang die x mau makan nasik kat umah tu...aku marah le ,sbb aku balik lewat nnt lapar...die tetap ngan pendirian x mau makan gak..hari2 die paksa aku cakap...akhir sekali baru aku paham kenapa ruper2nye die x mau berak kat umah pengasuh tu...jadi sanggup x makan..siap die kate tu la mama swuh adik makan nasik lagi kat umah cik!adik x nak berak kat umah cik adik takut kat cik..nnt cik marah.....ya..allah nurin cmtu skali hang...x leh aku bayangkan cm ner die berak pastu kutip taik2 die n masukkan dalam beg sekolah abg die punya nak sembunyikan taik die...tapi serius mmg die takut ngan pengasuh tu tahap kronik....entah lar skng ni aku tgh pkir nak selesai kan masalah ni sebab nampak sangat nurin tertekan dalam kita anggap itu biasa kerenah budak tapi kalau da 4 bulan masih x berubah...tentu ade yang problem tuk nurin nak sesuaikan diri...lagi pun airil die ade cakap cik garang mama tapi die ni macam aku tahan n sabar n pandai bawak diri kerektor depa dua beradik ni memang berbeza..adoii...entah ler....tapi aku terkenang ,waktu nak jalan balik umah smlm,patut la die x bagi  aku pegang die sbb tangan aku yg nak pegang die tu aku pegang beg sekolah airil...sbb waktu tu hanya die je yang tahu.... sabor je le...leh wat muka selamber pulak tu..... pada yang membaca kisah aku ni tolong ler bagi pendapat.....tima kasih banyak2....

18 comments:

anie said...

hahahahahaha.....

MummyEcha said...

kelakar giler....ada sambungan dia tak..????

kitaorg.. said...

ahahaha...nape citer cam x abes jer...sian kat nurin smp takut nak berak..erm...mnyampah aku tgk pengasuh tuh..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

anie:tunsun...

mummy echa:sory tadi error citer separuh je...silakan da ok da...

eda:aku tgh sabar ni....

airis naufal said...

pecah perut gelak... tapi kesian kat nurin.. die tertekan tu kak..cr la pgsuh lain..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

a/naufal: mmg nak gelak gak...waktu tu mmg nak gelak tapi tahan ...airil bengang jer...hahahaha...tu la..suami kana pun tengah usahakan sesuatu...

ardzmarn said...

pengasuh tu garang kot..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

abg man:mmg garang pun..tapi anak die pun die marah cm2..cuma die x pandai ambik ati budak...awal2 die marah cm anak sendiri...terkejut la nurin...

kitaorg.. said...

ana..aku rase mesti ade sesuatu yg pengasuh tu pernah buat smp nurin takut ngan die..smp nak berak kat jamban kat umah pengasuh tu pon die takut..mesti kena marah mcm aku marah die "asyik berak jer"..ahaha...tanye die nak balik duk ipoh x?ddk ngan maksu garang..nnt bile da skola tahun 1 balik la kl....

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

DA TENTU BUDAK TU NK BALIK IPOH..PENAH DULU SKALI DIE AJAR AKU SWUH ANTA DIE IPOH...AKU KATE X SAYANG MAMA KE...DI JAWAP MAMA BALIK LA MCM DULU NAIK BAS...HAMPEH!

All about me said...

kesian nurin cari je pengasuh lain atau mai dok ngan maklong kat sini. kak alia ngan kak alisa ada tolong jagakan.

azziemma said...

nasib baik airil tak bawak bekal makan ke sekolah kalau tak mesti ada kuih jemput2 dalam tu...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

aya: tu laa...tgh pikirkan cari prngasuh lain....

keima:hahaha...geli ana kak eima ni...tapi same colour tau ngan cokodok....hahahaha...

anie said...

hahahaha...k.iema punya comment mmg buat aku pecah perut arini..

Jue said...

aduh nurin kelakar betullah..jue rasa kak na kena cari pengasuh lain atau cari transit yang lain mungkin duk transit dia lebih suka sebab ade kawan... budak kalau fobia atau dia tak suka sangat kepada sesuatu benda tue boleh gangu dia punya perkembangan lebih teruk kalau selepas ni perangai dia berubah jadi memberontak dan jadi pendiam...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

jue:emm..kak na terasa cm2 gak.. tambah pulak kalau setiap kali die wat perangai kite pun naik angin.. lame2 mau die bawak diri... sana marah kat umah pun marah... tgh macam ni boleh le kite berfikiran waras...ceeer tengah wat perangai .. da tentu kita marah kt die... tu yang wat kana susah ati...

nurul iman zainudin said...

heheheh biasala tuh budak2....n la dinamakn ujian...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said...

nurul:emm....da tertulis pun redah je ler kan...